fu-cheng.reismee.nl

Bezoekje aan Shenyang!

Vanmorgen na een heerlijk ontbijt van mie, rijst, groenten, paddestoelen enz..met Tao Wei (onze Chinese begeleider) oftewel Michael om het makkelijker te maken;) een wandeling gemaakt naar de center of Shenyang..Indrukwekkende stad met plus minus 7 miljoen inwoners. Na een lange wandeling in een winkelcentrum mutsen en sjalen gekocht aangezien het hier toch kouder is dan in Nederland. Kleine vergissing van weeronline.nl. Niet helemaal betrouwbaar, dus!

Vandaag ook wat inkopen gedaan in de Carrefour..altijd een uitdaging. In China nog groter en drukker dan in Europa. Maar alles gevonden waar we naar op zoek waren. Vooral voor Fu Cheng morgen comfort food (letterlijk en figuurlijk) ingeslagen. Rice cookies, yoghurt drinks en jelly snacks. Hoe koop je een kind om ...Ach erm, het mannetje zal ook behoorlijk zenuwachtig zijn. Volgens Michael worden de kinderen uit dit kindertehuis heel goed voorbereid dus zal het in ieder geval allemaal geen verrassing voor hem zijn wat er staat te gebeuren morgen 4 november.

Nu lekker aan het relaxen in het hotel. Zhi Sen is druk met zijn huiswerk en geniet tegelijk van een heerlijke XXL pot mie soep. Google is toch wel een probleempje hier, dus Xu Ling haar online huiswerk staat op een wel heel laag pitje momenteel...zij blij.
We krijgen ook geen mail binnen, maar What's app werkt gelukkig nog wel. Wat verslaafd????..;)

Nog een uurtje en dan pikt Michael ons op om een nieuw restaurantje uit te proberen. Erg benieuwd, zal vast lekker zijn. Alleen een lekker wijntje erbij kunnen we wel vergeten. Dat is nog niet in de Chinese keuken doorgedrongen..We hebben net bij de Carrefour een "Jacobs creek" gekocht uit 2015..benieuwd of die nog smaakt...maar wie niet waagt.. Gaan het vanavond uitproberen...

Xu Ling en Zhi Sen hangen alvast wat slingertjes en ballonnen op! Toch een feestje een broertje erbij! Met allemaal gedaan dus ook voor Fu Cheng. En 4 november zullen we voortaan altijd vieren! Zo is het 8 november Le yi haar dag. Dan is het precies 15 jaar geleden dat we haar kregen endeze keer viert Leyi dat heel bijzonder in China!

Zàijiàn

Margot

Tjonge dat is zeker bijzonder dat Leyi in China is op de dag dat ze 15 jaar bij jullie is. En dan ook nog met een nieuw broertje! Maak er een mooi feestje van ? ?.
Succes met de Jacobs creek ?.

diana pover

jacobs creek ken terug the creek in?.. weten we ook weer.. toch maar weer aan het bier?

Gerda v Vlaardingen

Alles gelezen van morgen ik geniet er van . En de foto ‘ s wat is mooi daar genieten hoor . Het is bij jullie 8 uur later als ik op wereld klok kijk . Nu fu -cheng al bij jullie wat heerlijk wat zal die geknuffeld worden ik ben zo blij voor jullie zo lang op moeten wachten . Heel veel liefs jullie . Dikke kus t Gerda . ( nog even het eten lijk mij heerlijk zo als ik dat lees en dat wijntje zal ook wel smaken ??) daaaaaaaag allemaal ?????????‍♀️??

tante Lo

Nana , je schrijft leuk verslag en commentaar erbij. jacobs creek is geloof ik australische, of nieuw zeelandse wijn en je hebt zeker witte wijn gekocht blijft niet zolang goed en slecht gelagerd.rode creek zou nog wel goed zijn.Wens jullie een leuk feestje op8 november en verder nog veel zien en vooral lekker chinees eten. xxxTante Lo

diana pover

Hallo tante Lo.. Ni hao is hallo xxx