fu-cheng.reismee.nl

5 en 6 november

Gisteren 5 november zijn we naar een luchtvaartfabriek geweest. Hier worden , eerst in samenwerking met Rusland maar nu alleen door China de nieuwste straaljagers ontwikkelt. Kids vonden dit aangezien ze ook in oude straaljagers mochten zitten geweldig.

Naast straaljagers werden er ook gewone vliegtuigen en zelfs bussen, vreemd genoeg geproduceerd. .. not my cup of tea maar Le yi vond het vooral erg interessant ?

Fu Cheng raakt steeds meer gewend en speelt erg graag met zijn zussen en broer. Twee keer even duidelijk moeten uitleggen dat sommig speelgoed niet van hem is maar van zijn broer..hij mokt dan even met een beledigdgezicht maar dan draait hij snel bij en pakt zijn eigen speelgoed. Even zijn grenzen verkennen en dat valt niet mee als je van het ene uiterste, waar bijna niks mogelijk is, in het andere uiterste valt waar alles lijkt te kunnen.

6 november, vandaag naar de forbidden city geweest. Vóór Beijing was de keizer gelokaliseerd in Shenyang. Dus ook hier hebben ze een forbidden city. Wel een stuk kleiner.. na een uurtje toen we alles gezien hadden nog wat mierzoete koffie en thee gedronken en nu zijn de kids huiswerk aan het maken in ons hotel!.. en heeft Fu Cheng naast zijn eerste Nederlandse woord “Auto” ook de woorden een, twee, drie geleerd. Yeeehhh en hij kan de “r” uitspreken?Nu even relaxen..

Oeps vergeet nog te zeggen, vandaag naar het gemeentehuis en de notaris geweest om na twee dagen bedenktijd officieel te bevestigen of het een Ja of nee gaat worden.. ..even getwijfeld.... nee hoor grapje! Uiteraard willen we graag Fu Cheng adopteren?.. zo gek.. 2 dagen bedenktijd. Hoe verzin je het?
Wederom voor de 4e keer moeten beloven om voor ons kind te zorgen, nooit te verlaten en nooit slecht te behandelen..standaard procedure altijd hetzelfde verhaaltje. Na 4 keer gaat het allemaal wat meer automatisch! ?

agnes

prachtig om te horen he goed het gaat.opa en oma en renee staan te trappelen om hun kleinkind en broertje te verwelkomen en ik ook hoor geniet er vooral van.knuffels xxxxxx