fu-cheng.reismee.nl

Pearl market

Vandaag eerst weer papieren ingevuld met Chris voor o. a de Nederlandse ambassade voor Fu Cheng zijn visum.

Daarna zijn we een stukje gaan lopen in de buurt van het hotel. Op zich is Het plein van de hemelse vrede op loopafstand. Ongeveer 25 minuten lopen. Voor Chinese begrippen een stukkie!

Daarna een poging gedaan om met de taxi naar de pearl market te gaan.. het merendeel van de taxichauffeurs rijden strak vooruitkijkend voorbij! Of ze bang van ons zijn;( maar daar kwam eindelijk een breedlachende chauffeur aan die ons graag naar de pearlmarket bracht.. beetje koud en met gevaar voor eigen leven want was een scooter riksja die kris kras overal door het verkeer sjeesde .. soms was ik bang om te steunen tegen de riksja tijdens een scherpe bocht omdat de ombouw toch wel redelijk gammel was. De chauffeur had denk ik een topdag aangezien hij ongeveer 3x zoveel rekende als de taxi op de terugweg?;) maar we hadden het niet willen missen, ik heb dubbel gelegen tijdens de rit van de slappe lach. En 100 yuan ( 13 euro) voor ongeveer een ritje van 20 minuten is ook niet wat je veel noemt.

Net met Chris peking eend gegeten, uiteraard een must in Beijing/Peking. Het was heerlijk. Daarna ook de soep gegeten gemaakt van de resten en karkas van de eend.. ziet er misschien niet culinair verantwoord uit haha maar was super lekker.

Nu weer een lekker biertje in het hotel want wijn wil ons maar niet lukken. Net in een speciale wine shop een flesje witte wijn gekocht in de hoop dat deze wijn wel nog ok was.. maar helaas niet te drinken?.. dit was poging 5, we houden er maar mee op. Vanmiddag een mooi hotel gezien waar veel buitenlanders vertoeven en met wine bar.. morgen daar maar eens loungen vóór het eten;)..

ik ga de bende,vooral de jongens het bed nu maar eens injagen. Tot snel weer!



Reacties

Reacties

agnes

jullie vermaken ons wel met jullie foto en verhalen heerlijk ,liefs van ons

t Gerda

Hallo Diana & Walter & Kids . Ik vind het zo leuk die verhalen te lezen . Ik zie het zo voor mij , ik geniet er van . En die foto's ze zijn allemaal wel bezig he. Gaat morgen maar even naar de wijnbar hoop ik voor een lekker wijntje . Groetjes t Gerda . Geniet nog met ze allen .????♥️????✌️?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!