fu-cheng.reismee.nl

plein van de hemelse vrede

Vandaag heerlijk dagje! Vanochtend om 8 ging Walter op verzoek van onze Chinese begeleider mee naar de civil affairs office omdat ze dan eerder aan de beurt zouden zijn. Blijkbaar als er een westers persoon bij is... gaat het sneller!

Verder heerlijk dagje. Met Walter in de taxi gestapt naar de Carrefour voor een buggy omdat Fu Cheng na een straat al moe is en we toch echt graag op pad gaan.  Zeker vandaag heerlijk met een Zonnetje en 17 graden .

Je merkt dat Fu Cheng niet gewend is een dag op pad te zijn. Als je 6 jaar grotendeels vertoeft in een kindertehuis en zelden erop uit gaat snap ik dat ook wel.

Vandaag ging alles voorspoedig met de taxi’s. Toen we de buggy hadden gevonden zijn we met de kids gelopen naar het Plein van de hemelse vrede . Het was een lekkere wandeling ..  terug toch maar met de metro gegaan. Voor Fu Cheng ook weer een nieuwe ervaring. Wat een indrukken wanneer alles wat je doet iets is wat je nog nooit hebt gedaan! Kunnen wij ons toch niks bij bedenken.

terug bij het hotel zijn we gelopen naar een erg leuk restaurantje wat je aan de buitenkant niet zou verwachten. Een hip tentje in een zeer oude wijk. Het eten was super. Een mix van thais chinees indiaas indonesisch.. het zou als eetcafe in eindhoven niet misstaan.
we hadden een tafel op een soort vliering. via een minitrapje moesten we omhoog waar we terechtkwamen op een zolderachtige ruimte waar een lage tafel met banken stond. Ook echt nodig vanwege de lage ruimte. Super knus!

Heerlijk gegeten! Voor herhaling vatbaar! Gaan we deze week vast terugkomen.

Daarna naar het hotel en hier zijn we nog wat aan het relaxen met de kids

t Gerda ??

Jullie verhaal weer gelezen , heel slim Diana van jullie , om een buggy te kopen , dat zie je hier ook wel als de kinderen moe worden in de stad lekker ook fijn voor de ouders , lekker rustig winkelen . Weer genoten en ook weer van deleuke foto's . De kinderen zijn lief voor elkaar , schattig om te zien . Nog heerlijken dagen in China . Liefs t Gerda ???????✌️